Ajunși la Cluj în postura de lideri ai Clasei 3 în Campionatul Național de Raliuri Dunlop, Vali Porcișteanu și Dan Dobre nu și-au ascuns intenția de a bifa al doilea succes consecutiv chiar pe ”terenul” principalului rival la supremația în această categorie. Mai mult, cum Transilvania Rally powered by Ford face parte, începând de la această ediție, timp de 3 ani, din Tour European Rally, Vali și Dan aveau cu acest prilej și oportunitatea de a-și măsura forțele cu competitorii străini înscriși în această competiție. ”Ne așteaptă o competiție deloc ușoară. Avem adversari puternici în competiția internă și, sunt convins, și în TER. Sincer, nu mă preocupă neapărat necunoscuta legată de nivelul adversarilor din seria europeană, ci cea legată de vreme. Pe probele de la Cluj trecerea de la soare la ploaie în averse este o tradiție, iar prognoza nu este deloc încurajatoare. Sper să facem alegerile potrivite în materie de pneuri și să avem un ritm bun pentru a încheia acest raliu lung cu un succes. Obiectivul nostru principal este victoria la Clasa 3 în CNRD, dar îi vom avea ca reper pe concurenții cu mai performantele mașini de Clasa 2. Un podium la general în CNRD și victoria în întrecerea europeană le privim ca pe un bonus”, declara Vali Porcișteanu în dimineața primei zile de concurs.
După cele patru probe speciale ale primei zile, una încheiată târziu în noapte, după o specială la lumina proiectoarelor, Vali Porcișteanu și Dan Dobre ocupau locul secund la Clasa 3, la 35,2 secunde de lider, poziția a patra în ierarhia generală a CNRD și cea de-a șasea în TER. ”Nu a fost o zi lejeră din pricina condițiilor meteo. Sunt mulțumit doar pe jumătate de alegerea pneurilor, dar trebuie să vedem și partea plină a paharului. Am luat pulsul adversarilor, ne-am stabilit reperele, iar maine ne așteaptă o zi lungă, pe care trebuie să o abordăm încă din start cu un ritm mai alert, care să ne permită să urcăm pe prima poziție la Clasa 3”, declara, la finele zilei, Vali.
Și, într-adevăr, a pornit sâmbătă în forță, ocupând locul 4 la general, dovedind că nu a fost vorba despre o simplă declarație. Avea să continue în același ritm ridicat și pe probele următoare, punând presiune pe lider, care avea să abandoneze pe PS7, după o ieșire în decor. ”Sincer, îmi pare rău pentru Florinel. A mers extrem de tare, iar duelul cu el ne-a motivat să facem și noi același lucru, astfel că am reușit să punem presiune chiar și pe cei care au mașini de Clasa 2. Se știe că uneori este mai greu să concurezi când încerci să-ți conservi poziția, dar sper să evităm problemele până la finele competiției”, preciza, în parcul de service de la mijlocul zilei, Porcișteanu. La acel moment avea un avans de peste un minut în fața celui de-al doilea clasat în competiția TER și de peste două minute și jumătate față de secondantul său la Clasa 3.
Până la final, avea să mai bifeze încă două scratch-uri la Clasa 3, distanțându-se și mai mult în fruntea ierarhiei, pentru ca apoi să-și conserve rezultatul. Drept urmare, Vali, alături de Dan Dobre, și-a atins obiectivul de a câștiga întrecerea la Clasa 3 în CNRD, a urcat pe ultima treaptă a podiumului general în CNRD, și s-a impus în TER Production. ”Suntem extrem de mulțumiți de acest rezultat și abia așteptăm următoarea etapă, mai cu seamă că la Arad vom avea prilejul de a concura pe suprafața noastră preferată, macadamul. Suntem în grafic în ceea ce privește obiectivul nostru, acela de a câștiga titlul național la Clasa 3, și suntem, deocamdată, și pe ultima treaptă a podiumului CNRD în ierarhia FIA. Mă bucur în plus că echipa noastră, DTO-Tellur Rally Team, chiar dacă a evoluat într-o formulă restrânsă, a urcat pe podium și de această dată și suntem la numai 10 puncte de lider", a declarat, la finalul întrecerii, Vali Porcișteanu.
Echipajul Porcișteanu/Dobre se bucură de susținerea unor parteneri de încredere, DTO și Tellur (marca pe care Vali o reprezintă în România), dar și YATOshop.ro (partener tehnic) și Digi24 & ProFm (parteneri media).