Miercuri, în timpul discursului referitor la veniturile companiei din al patrulea trimestru fiscal, şeful Facebook, Mark Zuckerberg, a vorbit despre cum ar putea arăta reţeaua de socializare în viitorul apropiat. "Ne aşteptăm ca Stories să depăşească numărul de postări al News Feed-ului, devenind cea mai populară modalitate prin care oamenii partajează conţinut", a declarat Zuckerberg.
Stories este un format mai nou de partajare a clipurilor video şi fotografiilor şi le permite utilizatorilor să realizeze adevărate „montaje” ale conţinutului lor. Faptul că Stories a fost dezvoltată iniţial de Snapchat nu i-a deranjat pe cei de la Facebook, care au copiat funcţiile şi le-au încorporat în produsele sale. Potrivit lui Zuckerberg, WhatsApp şi Instagram sunt acum principalele două aplicaţii pentru partajarea prin Stories, la nivel global.
Comentariile lui Zuckerberg despre Stories nu sunt întâmplătoare, ci survin într-un moment în care Facebook încearcă să răspundă criticilor legate de fake news, dependenţa de conţinut social media în rândul copiilor şi alte fenomene ce ţin de prezentul tehnologic. Zuckerbeg vede în Stories o funcţie mai puţin vulnerabilă în faţa abuzurilor, comparativ cu News Feed.
Utilizatorii au interacţionat cu Facebook în ultimii zece ani prin intermediul navigării în News Feed - colecţia de fotografii, comentarii şi linkuri pe care o văd atunci când se loghează în contul personal.