Este pentru prima dată când gigantul Facebook creează un produs pentru copii, pentru a atrage utilizatori şi din acel segment de vârstă, unde principalul competitor este Snapchat. În mod normal, Facebook cere utilizatorilor să aibă cel puţin 13 ani. Însă, noua aplicaţie permite Facebook să obţină noi utilizatori din rândul copiilor cu vârsta de până la 13 ani, într-un moment în care se confruntă cu o concurenţă acerbă din partea altor platforme media, precum Snapchat, pentru atragerea adolescenţilor.
Există deja alte aplicaţii care pot fi utilizate de copii cu acordul părinţilor sau aplicaţii care permit copiilor să comunice între ei, utilizând mesaje text de pe telefoanele mobile. Facebook susţine că cercetările sale au arătat că, în cazul copiilor care utilizează deja în mod frecvent aplicaţii destinate tinerilor şi adulţilor, există îngrijorări în rândul părinţilor că aceştia ar putea intra în contact cu persoane străine. În acelaşi timp, părinţii sunt dispuşi să îşi lase copiii cu vârsta între 6 şi 12 ani să utilizeze social media, atât timp cât sunt strict sub controlul lor.
Facebook Messenger Kids solicită părinţilor să creeze un cont şi să aprobe contactele copiilor. Noua aplicaţie nu va permite copiilor să adauge prieteni sau să şteargă mesaje, ci doar părinţii lor pot face acest lucru. În plus, copiii nu vor avea un cont separat de Facebook sau Messenger, ci mai degrabă este vorba de o extensie a contului părintelui. Copiii vor putea să utilizeze videochat-ul pentru a trimite fotografii, mesaje video şi texte către prietenii aprobaţi de părinţii lor.
Deocamdată, aplicaţia este disponibilă doar în SUA şi numai pe iOS, sistemul de operare promovat de Apple.