Hitul "Flowers" al lui Miley Cyrus a fost desemnat luni cântecul cu cele mai mari vânzări în anul 2023, o performanţă reuşită pentru prima dată de artista americană în acest clasament anual întocmit de Federaţia Internaţională a Industriei Fonografice.
Acest cântec emoţionant şi cu accente disco despre o despărţire - în versurile căruia cântăreaţa pop afirmă că poate să îşi cumpere singură buchete de flori după încheierea unei relaţii - a câştigat mult râvnitul IFPI Global Single Award pe anul 2023, la doar câteva săptămâni după ce a fost recompensat şi cu două premii Grammy.
Single-ul "Flowers" a adunat echivalentul a 2,7 miliarde de difuzări în streaming pe serviciile online pe bază de abonament, potrivit IFPI, o organizaţie cu sediul general la Londra, care colectează date provenite din vânzările muzicale pe formate fizice şi metode de difuzare digitală pentru a obţine o cifră reprezentativă pentru fiecare piesă.
"Prin ocuparea primului loc în topurile din atât de multe ţări simultan, acest cântec - alături de mesajul său de emancipare - a răsunat în lumea întreagă şi reprezintă definiţia unui hit cu adevărat global", a declarat Lewis Morrison, directorul departamentului de topuri globale şi certificare din cadrul IFPI, transmite Reuters, citată de Agerpres.
Galerie foto
Artişti din Nigeria şi Mexic au pătruns pentru prima dată în Top 10: "Calm Down", interpretat de Rema şi Selena Gomez, s-a clasat pe locul al doilea, iar "La Bebe", de Yng Lvcas şi Peso Pluma, a ocupat poziţia a şasea, ilustrând creşterea în popularitate a stilului Afrobeats şi a genurilor mexicane regionale.
Vedeta americană Taylor Swift, care a fost desemnată săptămâna trecută pentru a patra oară de către IFPI artistul global al anului, a ocupat locurile al şaptelea şi al nouălea în clasamentul global al single-urilor cu piesele sale "Cruel Summer", respectiv "Anti-Hero".
IFPI reprezintă interesele artiştilor şi profesioniştilor din industria muzicală globală.