Albumul „30” al cântăreţei britanice Adele a devenit cel mai bine vândut material discografic lansat în 2021 şi a stabilit această performanţă în doar trei zile, informează Variety, transmite Agerpres.
Potrivit MRC Data, citată de Billboard, noul album al lui Adele, lansat pe 19 noiembrie, a trecut pragul de 500.000 de unităţi vândute până duminică, depăşind în doar trei zile vânzările oricărui album muzical care a apărut pe piaţă în ultimele 11 luni.
„30” a depăşit totodată cel mai bine vândut album din acest an, „Evermore”, al cântăreţei Taylor Swift, care, deşi a fost lansat în decembrie 2020, s-a vândut în 462.000 de unităţi până pe 18 noiembrie şi ocupa primul loc în clasamentul vânzărilor din 2021.
Albumul cântăreţei Adele a întrecut şi recordul de vânzări înregistrate într-o singură săptămână din acest an, care aparţinea tot cântăreţei Taylor Swift cu „Red (Taylor's Version)”, lansat pe 12 noiembrie şi care s-a vândut în şapte zile în 369.000 de copii în Statele Unite.
Echivalentul american pentru unităţile de albume vândute de materialul discografic „30” - un număr care include vânzările tradiţionale de albume, difuzările echivalente de albume în streaming (SEA) şi difuzările echivalente ale pieselor unor albume (TEA) - a depăşit pragul de 575.000 de unităţi, potrivit Billboard.
Actuala săptămână de monitorizare a vânzărilor de albume din Statele Unite se va încheia pe 25 noiembrie, dată la care americanii celebrează Ziua Recunoştinţei (Thanksgiving). Jurnaliştii de la Billboard vor anunţa vânzările finale ale albumului „30” în prima săptămână după lansare, în 28 noiembrie, după ce MRC Data va finaliza analiza datelor.
Conform acestor prognoze, „30” va ocupa primul loc în topul Billboard 200 al albumelor începând din 4 decembrie (un clasament care reflectă vânzările realizate în săptămâna care se încheie pe 25 noiembrie). Astfel, „30” va deveni cel de-al treilea album al cântăreţei Adele care ajunge pe primul loc în topul muzical din SUA.