Nici Black Friday nu mai este ce-a fost odată. De fapt, în România, Black Friday nu a fost niciodată pe măsura evenimentului din Statele Unite și alte țări. La noi s-a mai vorbit și de anumite practici prin care magazinele nu prea fac reduceri. Cum fac asta? Simplu. Înainte de Black Friday cresc prețurile, iar când este ziua reducerilor, îți afișează prețul redus, care, de fapt, este același înainte de creșterea operată înainte de Black Friday. Preferințele românilor nu s-au schimbat major în ultimii ani. Nu cumpărăm mai mult de 2-3 produse, iar acestea se orienteză cu predilecție în zonele IT și electrocasnice. Mai precis, televizoare (40%), electrocasnice mici (39%) şi telefoanelor mobile (22%).
Vestea bună pentru comercianți este că aproape 71% dintre români sunt la curent cu Black Friday. Ca de obicei, bătaia mare va fi pe noile smartphone-uri pe care mulți nu și le permit la preț întreg, pentru că acestea costă de câteva ori mai mult decât salariul mediu pe economie. Mai multe magazine pregătesc reduceri masive la ultimele telefoane iPhone7 și Samsung Galaxy S7 Edge. Lista magazinelor care participă la Black Friday 2016 o găsești AICI.